۲۹.۶.۸۹

یک تو دهنی از بلاد غربت

ما یعنی من خاله ای در بلاد غربت دارم که سالهاست همانجا زندگی میکند و نون استعمار رو می خورد و بچه هاشم همانجا گنده شدن و با مرد کافر ازدواج کردن، با خاله م رابطه نزدیک و صمیمی دارم در اون حدی که تصمیم از بالا می رسد که گواهینامه تو گرفتی؟ کلاس زبانت چی شد؟ 
چند روز پیش واسش یه پی ام سند تو آل کردم به این مضمون: فرهنگ لغت ایرانی : گه نخور : اجازه بده من اول حرف بزنم. گه بخور : لطفا اول شما صحبت کنید . گه خوردی : با نظر شما مخالفم . گه مفت : اضهار نظر نفرمایید .گه : با شما هستم . هیچ گهی نیستی : هنوز به کسب تجربه نیاز داری .چه گهی هستی : ببخشید شما ! . هرگهی میخوری بخور : هر طور مایلید تصمیم بگیرید و
چند روز بعد یعنی امروز که من ای دی مو چک کردم خاله جان لطف کرده بودن و فرموده بودن؟
harf az goh mizani kalemeh goh az hame bishtar arzesh darad 
dar farhange inja
mikhahan begoyand in mesle goh khoshmaze ast
migooyand mesle goh khob ast
kalemehe goh ghabl az har kaleme biayad khosh maze bodan an ra ziad mikonad
in kaleme, man fekr mikonam dar hame donya ba arzesh ast
har chand ke pishe hame mardom khar ast
maman va abji salam berasan omid varam ke shoma gohi beshavid va ayande khobi dashte bashid 
vaghti adam kaleme kam miavarad in kaleme ziba bekar miavarad
omidvaram ke shad bashi

۱۳ نظر:

bashar گفت...

تکبیر

bashar گفت...

تکبیر

bashar گفت...

تکبیر

چپ دست گفت...

اصل جواب بود خداییش... اون تیکه آخر هم که حکم تیر خلاص رو داشت.

دانای کل گفت...

خوب راس میگه دیگه مثلا ما الان این همه از خدا عمر گرفتیم مثلا چه گهی شدیم؟ نشدیم دیگه

هابيل گفت...

خيلي خوب بود!

یکـ عدد دختر گفت...

هم دست: آره ه ه ه ه ه ه ..کمرم شکست

یکـ عدد دختر گفت...

دانای کل: اینکه آره و همه ی به این در اون در زدن مون واسه اینه که بالاخره گهی بشویم

Fariborz گفت...

اه ساندويچم كوفتم شد....
(نتيجه اخلاقي :موقع خواندن پستهاي زيباو دوست داشتني ((يك عدد دختر))خوراكي تناول نفرماييد با تشكر )

اسیه گفت...

...از این گهها زیاد نخورید خوب نیست...
این معنی اش چیه ؟
:دی

O2 گفت...

خداییش اصل جواب بود اونا هم خوب فرهنگ لغتی دارن ها

یکـ عدد دختر گفت...

فریبرز: یعنی تو واقعن حالت بد شد؟ پس دیگه نرو دستشویی و پی پی تو نگاه نکن بعد کارت :D

آسیه: دو منعنی میده این جمله یکیش میشه این راه که تو می روی به ترکستان است یعنی نکن این کارو برادر من خواهر من خوبیت نداره دومیشم میشه که حرف مفت نزن که می زنم دک و پوزتو میارم پایین

پوریا گفت...

تازه یک جمله معروف هست که میگه holy shit که ترجمش میشه: یا حضرت گه